Skip to main content

Contoh Percakapan Dalam Bahasa Jawa (Bag.2)

Nina lagi dolan menyang omahe kanca sak kelas jenenge Siti. Dina iku Siti pas lagi nandur kembang ning latar mburi omahe. (Nina sedang main ke rumah teman sekelasnya namanya Siti. Hari itu Siti pas sedang menanam bunga di halaman belakang rumahnya)

Nina : Hai Siti (Hai Siti)
Siti  : Hai Nina (Hai Nina)
Nina : Kowe lagi ngapa? (Kamu sedang apa? / kamu lagi ngapain?)
Siti  : Aku lagi nandur kembang ki. Aku njaluk tulung gawakno pot kembang sing ning kana kae mrene, isa ora? (Aku sedang/lagi menanam bunga nih. Aku minta tolong bawakan pot bunga yang di sana itu ke sini bisa nggak?
Nina : Ya ( Nina nggawa pot kembange).....Siti iki pot kembange. (ya...Nina membawa pot bunganya...Siti ini pot bunganya)
Siti : Matur nuwun ya (terima kasih ya)
Nina : Padha-padha Siti. Kembang-kembang iki endah ya. Apa iki kabeh duwekmu Siti? (Sama-sama Siti. Bunga-bunga ini indah ya. Apa ini semua punyamu Siti?)
Siti : Iya. Ibuku mundhutake kembang-kembang iki kabeh kanggo aku. (Iya ibuku membelikan bunga-bunga ini semua untuk aku)
Nina : Tak ewangi nyirami kembange ya? (Aku bantu menyirami bunganya ya?)
Siti : Wis ora usah Nina malah dadi ngrepotake awakmu...(udah nggak usah Nina malah merepotkan kamu...)
Nina : Ora apa-apa...aku malah seneng hlo (nggak apa-apa..aku malah senang lho)
Siti : Ya wis kae nek njupuk banyu ning kran kidul kae ya....(Ya udah itu kalau mengambil air di keran sebelah selatan itu ya..)
Nina : Ok :) (ok!)


NB: Dalam bahasa Jawa jika kata kerja untuk orang tua menggunakan bahasa krama alus : pada contoh di atas membelikan:
Ngoko : nukokake
Krama Alus : mundhutake

Comments

  1. halo mas,mas punya mp3-nya percakapan bahasa jawa ga?.kalo bisa yang khas Solo gitu..saya pengen banget ngerti bahasa Jawa yang halus yang khas Solo..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam kenal mas Jonny Rom, maaf saya kebetulan tidak punya...sulit nyarinya mas he...he...

      Delete
    2. coba site iki..

      https://librivox.org/search?primary_key=36&search_category=language&search_page=1&search_form=get_results

      ngak tau sih bahasa jawa khas mananya, yg jelas bahsa jawa aja.hehe

      Delete
    3. Dasar keporo nyoto.. kaluhuran lan kawilujengan siro manungso eka pradasar kabecikan anggenipun matur..
      Salam sejahtera

      Delete
    4. @sangpengelana : Saya buka..ternyata kumpulan link download gendhing Jawa. Terima kasih ya kunjungannya :).

      @amanda nurul : Matur nuwun sanget Mbak Amanda Nurul anggenipun Panjenengan mirsani blog kula :)

      Delete
    5. Salam, nyong sekon Malaysia. Iso paham jawa riko. Kesuwon..

      Delete
    6. Nggih Pak H.Nizam,muga-muga blog iki bisa migunani tumrap wong Jawa sak donya..

      Delete
  2. Mundhutake niku mboten njipukake to mz bahasa kasare..
    Menawi tukokake niku mboten tumbasake toch...
    Aq meragukan bahasamu mz...
    Wkkwkkwkkw

    ReplyDelete
    Replies
    1. Makasih Unkown, memang mundhut ada dua artian, pertama mengambil, kedua membeli. Saya mengartikan membeli karena ini adalah Krama Inggil. Coba silakan mas/mbak unknown jika berkenan periksa di pelajaran bahasa Jawa.

      Memang mas/mbak Unknown, saya masih "Cethek" dalam hal bahasa Jawa. Di sini saya berusaha untuk berbagi menurut pengalaman darikehidupan sehari-hari maupun pelajaran yang pernah saya dapat di sekolah.

      Matur nuwun :) mas/mbak Unknown atas perhatiannya. Saya akan terus belajar lagi dan membagikannya di sini.

      Delete
  3. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Contoh Percakapan Dalam Bahasa Jawa

Wah, sudah lama ni saya tidak update posting di blog ini karena kesibukan di luar online. Sebelumnya saya mengucapkan Selamat Hari Raya Idul Fitri / Sugeng Riyadi 1433 H untuk sedulur-sedulur muslim semua di seluruh dunia walaupun sudah terlambat beberapa hari heheheehhe :).

Ok lanjut...

Kali ini saya ingin menulis beberapa contoh percakapan dalam bahasa Jawa.

A : Piye Kabare? (Apa kabar?)
B : Apik. Hla kowe piye? (Baik. Lha kamu bagaimana?)
A : Aku ya apik. Wah, wis suwe ora ketemu ki. Kangen rasane karo kanca. ( Aku juga baik. Wah, sudah lama tidak ketemu nih. Kangen rasanya sama teman).
B : Saiki kowe wis nyambut gawe apa durung? (Sekarang kamu sudah kerja apa belum?)
A : Aku durung nyambut gawe isih nganggur. Hla kowe piye? (Aku belum kerja masih nganggur. Lha kamu bagaimana?)
B : Alhamdulillah, aku wis oleh gawean. Ya wis ayo mangan bareng ning warung mi ayam kae. Tak traktir tenang wae.(Alhamdulillah, aku sudah dapat kerja. Ya udah makan bareng di warung mi ayam itu yuk.Aku trak…

Contoh Terjemahan Bahasa Jawa Ke Indonesia (bag.1)

Sugeng rawuh dulur,
Kali ini saya ingin mencoba menerjemahkan kalimat dari bahasa Jawa ke bahasa Indonesia. Petikan kalimat ini saya ambil dari Solopos.com. Silakan jika ada dari Anda yang menemukan keganjilan atau kesalahan dalam penerjemahan ini bisa mengkoreksi melalui kotak komentar.
Tekan omahe randha kembang kuwi atiku kaya dijedorne lawang. Nalika randha kembang kuwi mbukak lawang ora bisa dak ampet kagetku nalika aku nyawang raine,”Esti!” pambengokku terus bubar kuwi aku ora mangerteni maneh ana kadadeyan apa. Ngerti-ngerti aku wis ana ngomah lan dirubung sedulur-sedulurku.

“Le, nyatane meneng-meneng kowe luwih nakal timbang, Mas Bas,” ngendikane Mas Kun. ”Dhik Esti, randha kembang kuwi, crita akeh babagan biyen sesambungan karo awakmu ananging wong tuwane ora setuju. Terus kowe nekad nganti Dhik Esti duwe anak siji ora ana bapake. Tibake bapake ya kowe kuwi. Sesambungane Dhik Esti karo Mas Bas kuwi tibake mung sandiwara kanggo mancing tanggung jawabmu sawise Dhik Esti manger…